Chcete podnikat a vydělávat? Staňte se lovci problémů
Výstižná a vtipná charakteristika podnikatele zní: „Podnikatel je člověk, který si nechává platit za to, že řeší problémy druhých.“
Podstata podnikání a vyděláváníspočívá v tom dělat něco, co vás baví a zároveň to lidem pomáhá řešit nějaký problém. Problémy mají nesmírnou sílu. Pokud narazíte na mimořádně silný problém, můžete na něm vydělat a ještě získáte dobrý pocit, že jste někomu pomohli.
Přemýšlejte, za co jsou lidé ochotni utratit peníze
1. Chtějí se vyhnout bolesti nebo ztrátě v rovině tělesné, emocionální, psychické a finanční. Bolesti různého druhu a stupně poukazují na problémy, za jejichž řešení je člověk ochoten zaplatit.
2. Dále jsou ochotni zaplatit za nějaké příjemné a zajímavé zážitky – dovolená, zájezd, relaxace, pobyt na koupališti nebo aquacentru, kulturní nebo sportovní akce.
Nakupování produktů a služeb slouží ke zmírnění obtíží nebo zprostředkování nějakého zážitku.
Někteří začínající podnikatelé si neuvědomují naléhavou potřebu lidí řešit své problémy. Nabízejí příjemné, úžasné a skvělé služby a produkty, ty je však dlouhodobě neuživí. Lidé budou vždy řešit něco důležitějšího a potřebnějšího.
Nabídněte řešení konkrétních problémů
Položte si otázku, jaký problém váš budoucí projekt může pomoci lidem vyřešit.
· Mnoho lidí trpí ve svém současném zaměstnání, protože je monotónní nebo naopak psychicky náročné. Zároveň se o ně bojí. Na tom lze založit kariérní poradenství.
· Někdo se bojí o peníze, majetek, střechu nad hlavou, rodinu. Na tomto strachu jsou založeny různé druhy pojištění a finanční poradenství.
· Jiní se bojí nemocí, proto věnují zvýšenou péči svému zdraví a fyzické kondici. Těm lze nabídnout poradenství o zdravé výživě a životním stylu.
· Někdo trpí nízkým sebevědomím nebo strachem z komunikace. Proto jsou oblíbené různé kursy, školení, poradenství a semináře na téma, jak si zvýšit sebevědomí nebo jak lépe komunikovat.
Lidé mají dlouhé seznamy úkolů a povinností, přeplněné emailové schránky, jsou zaneprázdněni a přetíženi. Jejich největší problémy a obtíže se vyskytují v seznamu mezi prvními. Nabídněte jejich řešení.
Jestliže má někdo problém, nemusíte ho přesvědčovat, že ho musí řešit.To ví také. Většinou však nezná možnosti jeho řešení, nebo zná jen některé, ale ne všechny. Ukažte mu, že jste schopni nabídnout kvalitní řešení za odpovídající cenu.
Neztrácejte čas nabízením něčeho, o čem budete muset druhou stranu nejdřív přesvědčit, že to potřebuje. Podařit se to může, ale bude to vyžadovat delší dobu. Mezitím můžete skončit na mizině.
Staňte se lovci problémů. Jakmile narazíte na skutečný problém, který budete schopni řešit a jeho řešení vás bude bavit, založte na něm svůj podnikatelský projekt.